provozní doba
PONDĚLÍ - ČTVRTEK 7:00-12:00 / 13:00 - 18:00
(12-13 - polední přestávka)
PÁTEK 7:00-12:00 (-13:00 jen objednané)
kontakt: Dukelských Hrdinů 406/23, 170 00, Praha 7, CZ
NOVÝ email: objednat@gyo.cz
preferovaná forma kontaktu pro objednání a zasílání eRp.
emailové konzultace nejsou součástí služeb hrazených zdravotními pojišťovnami
tel. +420 777 160 708, 774 204 801
SMLUVNÍ ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNY: 111, 207, 211, 201, 205, 213, 209

Indikace a podmínky lázeňské léčby hrazené zdravotním pojištěním
Kdy máte nárok na lázeňskou léčbu a kdo žádost podává?
Lázeňská léčebně rehabilitační péče hrazená z veřejného zdravotního pojištění je poskytována, pokud jsou splněny tyto podmínky:
-
léčba je nevyhnutelnou součástí léčebného procesu dle Indikačního seznamu (§ 5 příloh zákona č. 48/1997 Sb.)
-
požadované zdravotní potíže nebo diagnózy jsou uvedeny v tomto Seznamu, např. gynekologické onemocnění, stavy po gynekologických operacích, chronické záněty, funkční poruchy apod.
-
jsou splněny odborná kritéria a další náležitosti – např. potřebná vyšetření, specializace lékaře, lhůty po operaci nebo po ukončené hospitalizaci apod.
Kdo může indikaci / návrh na lázeňskou léčbu podat:
Návrh na lázeňskou léčebně rehabilitační péči může vystavit:
-
praktický lékař (pro dospělé nebo pro děti a dorost)
-
ambulantní specialista, tedy lékař dané odbornosti, která doporučuje lázeňskou léčbu pro danou diagnózu
-
ošetřující lékař během hospitalizace - tedy lékař v nemocnici který toto primárně indikuje (doporučuje)
To znamená, že není nutné a ani metodicky správné, aby indikaci vystavil váš „registrující gynekolog“, pokud jiný odborník splňuje požadovanou specializaci, doporučí Vám tuto zdravotní službu a diagnóza odpovídá kritériím.
Primární péče není jen kancelář specialistů (z nemocnic) která, bez úhrady zdravotních pojišťoven, supluje činnost pracoviště vyššího typu.
Poměrně složitý administrativní proces podání a zpracování žádosti není součástí služeb hrazených zdravotní pojišťovnou, pokud tedy lékař GYO ambulance tuto zdravotní službu neindikuje, není možné aby v rámci služeb hrazených zdravotními pojišťovnami, tuto administrativní činnost vykonával. Obraťte se tedy prosím na příslušného lékaře, který tuto zdravotní službu indikuje.
Pokud budete i přesto požadovat poskytovat tuto službu "nezdravotního, administrativního" charakteru po nás, je potřeba počítat s úhradou dle platného ceníku služeb nehrazených zdravotní pojišťovnou.
Nenuťte nás prosím pracovat zadarmo.
Co návrh musí obsahovat / co pojišťovna posuzuje:
-
Diagnóza a odborný nález, který odůvodňuje, proč je lázeňská léčba potřebná
-
Potřebná doplňková vyšetření nebo dokumentace (např. u operací, odborných specialistů)
-
Dodržení lhůt – např. u pooperačních stavů je časový limit, do kdy se léčba musí zahájit od operace/hospitalizace
-
Specializace lékaře, odborná způsobilost pro danou diagnózu
Kde se léčba poskytuje
-
V lázeňských zařízeních, která mají smlouvu s příslušnou zdravotní pojišťovnou a která mají schválené typy pobytů (komplexní nebo příspěvkové) pro dané indikace.
-
Lázně vybírá lékař při návrhu – může uvést více lázeňských míst, které mají vhodné přírodní léčivé zdroje či klimatické podmínky pro dané onemocnění. Pojišťovna pak návrh schvaluje a určí, které lázně lze využít.
Co když indikaci nemáte / chcete lázně bez doporučení
-
Pokud lékař nezpracoval indikaci podle těchto kritérií, lázeňská léčba hrazená pojišťovnou není možná.
-
V takovém případě lze lázeňský pobyt absolvovat jako samoplátce
Odkazy na zdroje
-
Indikační seznam pro lázeňskou léčebně rehabilitační péči – Ministerstvo zdravotnictví ČR
-
Všeobecná zdravotní pojišťovna – informace „Kdo může předepsat lázeňskou péči?“
-
ZP MV ČR – Lázeňská léčebně rehabilitační péče – podmínky hrazené péče, návrhy, specializace lékařů