provozní doba
PONDĚLÍ - ČTVRTEK 7:00-12:00 / 13:00 - 18:00
(12-13 - polední přestávka)
PÁTEK 7:00-12:00 (-13:00 jen objednané)
kontakt: Dukelských Hrdinů 406/23, 170 00, Praha 7, CZ
email: gyo@email.cz
preferovaná forma kontaktu pro objednání a zasílání eRp.
emailové konzultace nejsou součástí služeb hrazených zdravotními pojišťovnami
tel. +420 777 160 708, 774 204 801
SMLUVNÍ ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNY: 111, 207, 211, 201, 205, 213, 209


Pracovní neschopnost (PN) v naší ambulanci
Naše gynekologicko-porodnická ambulance je oprávněna vystavovat a vést pracovní neschopnost (e-PN) v souvislosti s gynekologickými a porodnickými diagnózami. Vystavení a také vedení je plně v kompetenci ošetřujícího lékaře GYO ambulance, ten také nese přímou zodpovědnost za vystavení, vedení a ukončení pracovní neschopnosti
-
povinnost vystavit neschopenku má ten lékař, který svým vyšetřením zjistil, že zdravotní stav pacienta neumožnuje vykonávat práci
-
toto platí pro lékaře všech odborností ( ambulantní specialista, lékař v nemocnici atp.), výjimkou je lékařská pohotovostní služba, záchranná služba
-
povinen vést pracovní neschopnost má ten lékař, který pacienta pro dané onemocnění léčí, určuje termíny kontrol atp. (zde ošetřující lékař GYO ambulance)
-
lékař se specializací gynekologie a porodnictví nesmí vystavit a vést pracovní neschopnost v případě, kdy není pro dané onemocnění ošetřujícím lékařem, nesmí vystavit a vést pracovní neschopnost mimo svou odbornost
-
pokud jste byli posláni do naší ordinace jiným lékařem, který Vás pro dané onemocnění léčí, pouze kvůli vystavení neschopenky, nemůžeme Vám bohužel vyhovět, porušovali bychom tím Zákon
-
lékař, který Vás k nám posílá, nesplnil svou zákonnou povinnost, v rozporu se zákonem Vás nutí zcela zbytečně ztrácet čas cestou a čekáním v naší ordinaci
Jak to funguje?
-
Vystavení PN: probíhá při prvním vyšetření, pokud zdravotní stav vyžaduje pracovní neschopnost.
-
Ukončení PN: provádí vždy lékař při kontrolním vyšetření, případně lze PN předat praktickému lékaři či jinému specialistovi.
-
Převzetí PN: je možné provést jen elektronicky. Je však potřeba zaslat číslo PN vystavené například v nemocnici nebo v jiném zařízení, dále uvést přesný název zaměstnavatele, adresu, IČO, přesný název Vaší pracovní pozice. Převzetí PN je možné jen u gynekologicko-porodnických diagnóz a je plně v kompetenci ošetřujícího lékaře GYO ambulance
-
Kontroly během PN: frekvence jsou plánovány podle doporučení lékaře.
-
Předání PN: u dlouhodobějších onemocnění je možné PN převést na praktického lékaře, nicméně opět je plně v jeho/její kompetenci zda tuto PN převezme či nikoliv.
Co hradí zdravotní pojišťovna?
Podle platné legislativy zdravotní pojišťovna hradí pouze:
-
vystavení PN
-
ukončení PN
Veškeré další administrativní úpravy (např. změna adresy místa pobytu, oprava vycházek mimo úkony vystavení a ukončení PN, potvrzení pro zaměstnavatele, tisk kopií) nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění a účtují se dle našeho ceníku nebo jsou součástí balíčku služeb jak pro gynekologickou, tak pro porodnickou péči.
Povinnosti pacientky
-
Dodržovat stanovený léčebný režim, pravidelné kontroly a také vycházky nastavené ošetřujícím lékařem.
-
Být dosažitelná na adrese uvedené v e-PN.
-
Hlásit změny místa pobytu či jiné skutečnosti, které mohou mít vliv na vedení PN.
Legislativa
Vystavení a vedení pracovní neschopnosti se řídí:
-
Zákonem č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění
-
Zákonem č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění
-
Vyhláškou MPSV č. 31/1993 Sb. (o posuzování pracovní neschopnosti)
nežádejte nás, abychom porušovali zákon a tím riskovali sankce včetně finančních